Born in Berlin, Germany, he studied photography and film design at the FH Dortmund and has worked as a director since 1993. He has made numerous documentaries for MTV and VIVA. In 2008 he founded his own production company, Übervater Filmproduktion. He regularly lectures in documentary, story development and dramaturgy. His documentary series ‘Make Love – Liebe machen kann man lernen’, which he both wrote and directed, was nominated for a Grimme Online Award. He lives with his husband, dogs, cats, llamas and alpacas outside Berlin.