In January 2015, Noma, recognized as the World’s Best Restaurant and led by its charismatic chef René Redzepi, moved its entire team from Denmark to Japan. Known for its one-of-a-kind cooking and for distilling the Danish landscape and “time and place” onto a plate, can Redzepi and team apply their philosophy to an entirely foreign experience, using ingredients that they’ve never seen before, all whilst under the intense pressure and scrutiny that comes with running the world’s best restaurant?
Ants On A Shrimp is a once-in-a-lifetime exploration of creativity and inspiration, and a journey of discovery into the people and places, sights and sounds, tastes and flavors, of one of the world’s most amazing food cultures. For the first time ever, this food filled documentary will offer a glimpse into the mind of one of the world’s most influential people (Time Magazine) and his international team, as they undertake one of the biggest challenges of their careers, culminating in the creation of a 14-course menu using only Japanese ingredients, and inspired by one of the most beautiful and often forbidding countries in the world.