Internationally renowned film director Guy Maddin finds himself lying on his back on a movie set in the dust of the Jordanian desert, posing as a dead Taliban soldier in the far background of an action sequence. Originally hired to shoot a making-of documentary about the film in production – Paul Gross’s Afghan war drama Hyena Road – Maddin, flat broke and discontented, takes to musing about his role on the set, Canada’s role in Afghanistan, and cinema’s role in political and violent conflict.
Part cine-essay and part behind-the-scenes documentary, Bring Me the Head of Tim Horton repurposes footage captured on the set of Hyena Road into a psychedelic, darkly comical tale of alpha men, cartoonish violence, and one forlorn artist’s quest for meaning.