How did the concept of nutrition, cooking and friendliness change over the last 90 years? How does the food on our plate influence our quality of life? Is the idea of 'good food' changing?
This well-documented journey between the traditional recipes of the regional cuisine and the black and white images from the Instituto Luce’s Archive tries to explore the eating habits and customs of the Italians throughout the years. Quando l’Italia magiava in bianco e nero is a tasty trip between dishes, kitchens, testimonies and funny stories from personalities of entertainment and culture.