Anton Corbijn is less interested in the life of the idol of a new generation than in the creation of a myth and the role "Life" photographer Dennis Stock's portraits had in the iconisation of Dean. The meeting of these two young men led to the creation of a series of world famous images of a cult star before he died at the age of just 24. "James Dean haunted Times Square" went on to become one of the most reproduced photograhps of the 20th century.