A moving parable about late-feudal Europe developed from historical documents and songs: its power structures and hierarchies, people's idea of themselves and others, interaction with minorities and the resulting conflicts. A Balkan Western in black-and-white which brings the cacophony of the times strikingly to life and explores the thematic arcs which stretch into the present.