Working from his own script, actor and director Sebastian Schipper tells the story of a breathless night on the streets of the metropolis. The camera seamlessly intertwines the passing of time and numerous locations, placing the audience right in the centre of the action. Alongside the audacious gang, we gaze out across the city from tower block roofs, saunter along deserted pavements and hide out in secluded courtyards as apparently random events coalesce into a dramatic tour de force.
The director was very happy he was awarded a "Berlin Prize": the Berliner Morgenpost readers' Jury Award.