Daniel, a 25-year-old student of literature, lies in the bath. Off-screen we hear his voice: ‘Although I’ve never been with either a boy or a girl, I can’t say my life lacks love.’ But what is it like for a young man who loves boys; a man who, unable to ever fulfil his desire, either has to content himself with sexual fantasies or use medication to suppress his feelings? This film accompanies Daniel in his struggle to accept himself, and his desperate search for a partner. While we watch simple yet well-composed images of Daniel at the hairdressers, ice skating, or taking his mother’s dog out for a walk, his off-screen commentary continues to probe and find a way to handle both his coming out and his unfulfilled desires and live a fulfilled life.
Not wanting to distort her protagonist’s voice, nor make his face unrecognisable, Veronika Lišková met over twenty paedophiles before choosing to work with Daniel who, in spite of being aware of how vulnerable he is making himself, is exceptionately open about his condition.