Călin Peter Netzer portrays a mother consumed by self-love in her struggle to save her lost son and her own, long since riven family. In quasi-documentary style, the film meticulously reconstructs the events of one night and the days that follow, providing insights into the moral malaise of Romania’s bourgeoisie and throwing into sharp relief the state of societal institutions such as the police and the judiciary.