Małgośka Szumowska’s visually powerful film, charged with striking imagery from Christ’s Passion, dares to broach the still taboo topic of homosexuality in the priesthood. Confronted with his ‘forbidden’ desires, her protagonist experiences both moments of bliss and utter despair. A film about confused emotions, repression and loneliness – and the possibility of perhaps finding oneself after all.