The People’s Republic of China during the Cultural Revolution. Jing, a college student from town, is sent to a remote mountain village for ‘reeducation’. Jing is the personification of innocence. But her father has been put behind bars for being a ‘counter-revolutionary’ and so now Jing’s mother must try to support her three children on her own. Jing knows that not only her own future but that of her family now depends on how the authorities judge her efforts to be ‘reeducated’.
Jing’s careful and inconspicuous behaviour comes to an end, however, when she falls in love with Sun, the engaging son of a high ranking officer. Given their completely different backgrounds, their love is not only hopeless, it is also dangerous. But their mutual attraction proves to be stronger than any of these obstacles.
At first Jing resists Sun’s advances, but he refuses to give up, even when she returns to town. Before long, the two young people are passionately – but secretly – in love. Nobody must find out – least of all Jing’s mother, who already fears for her daughter’s future. But then Sun suddenly disappears, and when he reappears, something about him has changed. Jing has to rethink her perception of love, honour and loyalty. And stand up for her real beliefs.