Bergman pays close attention to every detail in th e elaborate scenery and costumes of this summer comedy set in well-to-do society, which cinematographer Gunnar Fischer films with great precision. The deliberate staginess of the mise-en-scène is borne up by Bergman’s quick-fire, often cutting, always trenchant dialogue: the back-biting bitchiness of the rivalling women, the humiliating encounter between father and son, the battle of words between the lovers trying to connect with each other. At the 1956 Cannes Film Festival the film was awarded the Jury Prize “Prix de l’humour poétique”.