Grant and Fiona Anderson have been happily married for 50 years. Grant’s wife has never known about this college lecturer’s occasional infidelities. Although their relationship has at times been fraught by the odd insinuation on her part, their remaining years together promise to be happy – until Fiona begins to suffer from severe memory loss and she is diagnosed as having Alzheimer’s. She allows herself to be admitted to a home for the elderly, Meadowlake, that specialises in cases such as hers. One of the institution’s rules is that patients are not allowed to receive visitors during their first 30 days at the home. This is to enable them adjust to their new environment undisturbed.