A momentous assassination occurs during a procession through the streets of the Japanese city of Sendai. The target is the newly-elected prime minister; for the first time in many years an opposition candidate has emerged election victor. But now a remote-controlled toy helicopter approaches the autocade. It contains a bomb that explodes next to its target and the politician is killed.
At around the same time a courier named Aoyaga meets his old friend Morita. Her behaviour is strange to say the least. She suddenly starts talking about the assassination and warns him: “They’re going to pin the Prime Minister’s murder onto you. Run! You are to this case what Oswald was in Kennedy’s assassination.” No sooner does she utter these words than the balloon goes up, the police appear and aim their guns at Aoyagi. But Aoyagi manages to escape to a safe place.