De Kuyper conceived the film in the spirit of an early silent movie with long shots in black and white. The idea of John Cage’s aleatoric music meets classical music while the images illustrate neither the action, nor the music. In this way, the film functions like an evocation of what is happening. The live performance of the music is not always synchronized with the images of the film. The vocals in the film and in the live performance - executing the staircase sequence in the end - are performed by Olivia Poppe and Adrian Florin Mirza.