The late 1920s in a God-forsaken part of northwest China. My grandmother (18) is sitting in a bridal sedan chair on her way to her groom, the distiller Li (50) […]. His father has sold her to Li. The price: a donkey.
As the sedan chair is passing an abandoned cornfield, it is attacked by a masked robber. While the robber is attempting to kidnap the bride, Yu, the sedan-chair carrier, strikes him dead […] The bride’s foot appears through the opening between the sedan’s curtains. Yu takes hold of the foot and gently pushes it back inside (a symbolic declaration, and reciprocation, of love).