The two young men Pascal and Ricky are both foreigners living in Hong Kong. While Pascal, a Swiss, ekes out a living from street theater and petty crime, Ricky, who comes from Beijing, is a dependable helper in a humble restaurant. One fateful day their paths cross and they fall head over heels in love with each other and boldly decide to move in together. But their love is soon put to the test – the fickle Pascal makes high demands on gentle Ricky. Years later, long after their relationship comes to a sudden end, Ricky sets off in search of his former lover, and not far from Lucerne he meets a young man who looks just like Pascal. Like the broken melody of a wind chime, the secret of this poetic love story is gradually revealed in brief flashbacks. Archaic images of an austere Switzerland with its rugged mountains and rustic restaurant culture reflect not only the loneliness and pain of the lovelorn protagonist Ricky, they also stand in stark contrast to the vitality and colorfulness of life in Hong Kong where, transcending all cultural barriers, the couple experienced moments of profound happiness.