Baraka is the name of a Somali-run grocery store in a humble settlement near Cape Town. The enterprising young shopkeepers have enjoyed a fair deal of economic success and have become the envy of some of their South African neighbors. Some of those neighbors envy the shopkeeper so much that they are being repeatedly chased, beaten and robbed. Sometimes xenophobia has hands-on economic origins as well.