These ten declarations of love are complemented by five cinematic essays: the city of Berlin as seen in film, cinema under National Socialism, the cinema of the GDR, a cinematic journey through Germany, and the question: what makes German cinema German? Finally, six different kinds of images are shown – men’s eyes, women’s gazes, kisses, screams, smoking, making a phone call – all taken from different films and different eras in the history of German cinema. In fact, this film could be interpreted as a kind of cinematic guessing game – since it includes references to around 250 German films. And those who find their own memories triggered by this documentary will hopefully feel inclined to watch these old films again themselves.