Charles is not just an ambitious professor; he is also an extremely domineering father. Once again, Michael’s long-buried memories surface – memories of dark summer days when his mother’s younger sister Jane used to live with them and Lisa almost left the family. This story of a family on the brink of disintegration as a result of pent up grudges, disappointments and mutual accusations is based on director Dennis Lee’s own semi-autobiographical screenplay.