This film tells the story of Liraz Liberti, the 22-year-old commander of Beaufort, and his troops during the last few months prior to their withdrawal. The story does not centre on the war but on their retreat. The base is still under enemy fire as Liraz prepares to explode the site, thus destroying everything that his friends and comrades have died for trying to defend.
Director Joseph Cedar: "The film is also the story of any battle in any war: it's about young people who are asked to give their lives for a mountain that will soon lose its significance. And it's about fear: contagious, intoxicating, palpable fear, a word Liraz Liberti never allowed himself to utter."