Daithi, Donal and Siúns father, a widower, he is about to chop down trees in the faery fort when the crows warn him against this. He ignores the birds advice, and immediately suffers the consequences. First the faeries sweep the washing off the line, then the roof comes off the house, and then it starts blowing such a gale that little Siún is swept away to faeryland. How can the brothers and her father break the curse and rescue Siún?