At his trial, John Wojtowicz explains that he needed the money to finance his lovers sex change. After serving his prison term, he returns to Brooklyn and moves into a house only a few blocks from the site of his crime. Ever since, John Wojtowicz has led a life overshadowed by celluloid memories that are not his own. Of all those who, after the crime and for Lumets film, gave an account of what happened during the 14-hour drama, only Wojtowicz version was missing. In Walter Stokmans film we finally get to hear it.