LAND OF ANNIHILATION examines just how far it is possible to transpose the crimes of the Nazi regime to the medium of film. It also analyses how the suffering of Polish gentiles during the occupation has engraved itself in the minds of people today and tries to find out what the annihilation of a centuries-old Jewish culture has left behind.