The accident happens one rainy day when Ah Man is driving home. The driver of an oncoming lorry loses control of his vehicle and it collides with Ah Mans minibus. All attempts to save Ah Mans life are in vain. Prior to his death, Ah Man married a woman named Siu Wai. Ah Mans wifes family were against her marrying him on account of his previous marriage and the extra responsibility for Siu Wai of having to look after Ah Mans son, Lok Lok. Dai Fai, a colleague of Ah Mans tries to help Ah Mans young widow as best as he can. Siu Wai has Ah Mans wrecked minibus repaired and takes on her husbands old job. Gradually, Dai Fai comes to realise the true extent of Siu Wais financial difficulties. Before long, the rent and the instalments for the bus all begin to get out of hand and Siu Wai decides she will have to ask Lok Loks biological mother to take care of him. But Lok Loks mother has just married again and doesnt want to take him on. Siu Wai, who has a deep affection for Lok Lok, even begins to consider placing him in an orphanage, when Dai Fai steps in, promising to take care of the child. The three begin living together; its almost as if they were one family even though Dai Fai has a wife and child of his own. But then, Dai Fais marriage falls apart and, all at once, nothing is the same as it was before.