Achim Maerz is a 35-year-old underground train driver who leads a quiet, well-ordered existence. He and his girlfriend Katrin are planning a future together; he enjoys a relaxed, pleasant relationship with all his colleagues, including his best friend, Klaus. All of this comes to an abrupt end the day he pulls into a station and notices all too late a woman on the platform take a running jump in front of his train. As the woman leaps before the drivers cab, Achims eyes meet hers, just for the fraction of a second. Just for a moment a moment that Achim will never forget time stands still. But there is nothing he can do to stop the train from running over her.