How did religion become a political system and manage to penetrate our privacy, creating a feeling of anxiety around the subject of sexuality? How can love and sexuality find a way through the myriad of prohibitions and interdicts in contemporary Iranian society? These are the questions at the heart of Mitra Farahanis part-fictional, part-documentary film. The idea for this genre mix became increasingly insistent as the filmmaker was conducting initial interviews with protagonists during research. In Mitra Farahanis own words: Today, if you ask an Iranian to define love, their response will inevitably be a poetical reference. They wont talk about their past or their experiences, but will choose a poetic metaphor. Poetry is of fundamental importance in Iran. It is omnipresent: in the cinema, in painting and, more generally, it is embedded in the culture of each and every individual. Be they politicians or members of religious orders, they all refer to poetry continually. It is impossible to speak of love, and therefore of sexuality, without speaking in terms of poetry.