Press Conference at full lengthMax Zorn, a writer in his early sixties, travels to New York to launch his new book. His wife Clara is expecting him; she has been working on the book’s publication for the American publisher. Zorn’s very personal novel tells the story of a great but failed love affair. Max soon meets the woman who was the target of his affections at the time, German-born Rebecca, now a successful lawyer in New York. The pair return to Montauk for one winter weekend in this small coastal town at the end of Long Island where they were once so happy together. Rebecca is distant and hurt. Max tries to get close to her. They talk about their years apart, rekindling memories of their shared past. But is there a present or a future for the feelings they once had for each other? After his adaptation of ‘Homo Faber’, Volker Schlöndorff once again returns to the universe of his friend Max Frisch. Variations on the motifs of happiness and the pain that comes with remembering are transposed to the screen for this new, cinematic version.