Film star Annie, a well-known porn queen, is a performance artist. She transforms herself from a plain Jane into a big wild cat with high-heeled shoes and a widow's veil. In the film DEAD RINGERS, she demystifies David Cronenberg's gynaecological hysteria with a single gesture: when she inserts a speculum, she gives the spectator a view inside her vagina.