The genre of the film- or video-performance, as well as the performance-film and the performance-video is gaining importance. What is refered to here is not the classic expanded cinema but the blending of moving image and stage performance. The bodies behind and in front of the camera merge and form a unity. The cinema becomes a stage, the stage turns into a cinema event.