A soft and cosy world surrounds the little boy swathed in his woollen blanket. But, only a short time after his birth, the signs are that the future looks bleak for him and for the world into which he has been born. Ample reason for the terrible doctors to pluck him from his comfortable environment. But who would have thought that a little boy could create such a climate of fear?