The Yacoubian Building in Cairo is still an eye-catching construction. Built in 1934 and named after the leader of the Armenian community, it was long regarded as the last word in comfort and elegance. Loosely based on a highly popular novel by Egyptian writer Alaa Al Aswani, this film portrays episodes in the lives of the people who live here.
One of the buildings inhabitants is the aristocratic Zaki El Dessouki. A playboy for whom women are still his great weakness, the elderly man now holds his trysts in cheap bars. One of his assignations is his neighbour, Bothayna, a young girl from a poor background. Obliged to mess around with the owner of the shop where she works in order to feed her family, she even has to sacrifice the love of her life, Taha El Shazly, the son of the doorman at the Yacoubian Building, who ends their relationship on the spot. When his dream of attending the police academy is thwarted for financial reasons he decides instead to join a religious group. Among the buildings other inhabitants are Fanous and Malak who live in a corrugated iron hut on the roof, and Soad, who is kept by a rich patron. One other tenant is a journalist named Hatem, who is the son of a well-known lawyer. He falls in love with a soldier and makes use of his financial straits to seduce him.