His last diary entry on the night of 7 October, 1967 was: We stopped at around two in the morning; it was useless to go on. At this point, the guerrilleros with whom Che Guevara had spent weeks on the run from a specially trained Bolivian military unit, had gone into hiding in a rugged ravine near the Bolivian settlement of La Higuera. Their hiding place becomes a trap, however, when military troops seal off the entire gorge. An exchange of fire leaves Che wounded by a ricocheted shot. Shortly afterwards, the news of Ches capture is sent to the 8th division and to army headquarters using the words tenemos papa, which means, weve got the Pope. News of the revolutionary figures capture was also transmitted on Radio La Paz using the code: papa cansado or, the Pope is tired. Thirty-six years on, the memories of those who witnessed Ches capture are no less faded. In his film, Romano Scavolini reconstructs Ches final hours before his execution at the place where he was captured. Scavolini finds evidence that the GDRs Stasi provided a Bolivian military delegation with the crucial information that guerrilleros on the border between Peru and Bolivia were preparing to attack; he also meets a teacher who managed to exchange a few words with Che after his capture. Among the films many interviewees is the nurse whose job it was to wash the dead body of Che Guevara before it was displayed in public. The sight of Ches open eyes still haunts her today, she remembers: I felt him look directly into my heart. Just like Jesus Christ!