It is also the story of working underground inside South Africa itself, of a life spent in camouflage, of being cut off from normal society, a life of self-discipline so rigid that it threatens to destroy spontaneity. In the attitudes and experiences of Jenny and Kevin, and of those around them, a picture emerges of humanity and bravery, of dedication and sacrifice. But their lives are fraught, too, with pain and guilt, with doubt and disappointment as the contradictions of an armed struggle unfold around them.
Shooting began in 1994 when South Africa elected their first democratic government. The film will have its world premiere in the International Forum.