Kerstin Schroedinger is an artist working in performance-based moving image and sound performance. Her historiographic practice questions the means of image production, historical linearities, and ideological certainties of representation. She researches the coinciding histories of industrialization and film. Her works and curatorial practice are often collaborative. Since 2017 she is a member of LaborBerlin, an artist-run analog film lab in Berlin.