The two protagonists – an architect and a prisoner living in parallel realities in the present time and an ambiguous distanced past, respectively – conjure up imaginations and experiences of imprisonment. In their dialogue across space and time they debate the relations between humans, the world, and freedom. They talk of visible and invisible imprisonment, existentialism as a means of self-redemption, and at the same time question the relationship of humans to the space around them. An attempt at reconciliation with the world and human nature.
Cao Fei, born in Guangzhou, China in 1978 is an artist currently living in Beijing. Her films and installations have been showcased at a number of international biennials and triennials and major museums.