Variety inverts the traditional narrative structure of cinema – whereby a man watches and a woman is watched – without showing, and thus flaunting, the object of female desire. Creating a counter-narrative to Hollywood, Bette Gordon asks the same question formulated by Teresa de Lauretis in “Oedipus Interruptus”: “How did Medusa feel upon seeing herself in Perseus' mirror just before being slain?”