Born in France in 1985, she is a multi-disciplinary artist interested in science and anthropology, particularly in bioethical issues. Her work combines sculpture, installation, performance, video and photography. Long-term projects such as the ‘Army of Terracotta Daughters’ have brought her to international attention and the Guimet Museum in Paris recently honoured her with a retrospective of her work. Serendipity is her debut as a film director.