Monira Al Qadiri is a Kuwaiti visual artist born in Senegal and educated in Japan. In 2010 she received a PhD in inter-media art from Tokyo University of the Arts, where her research was focused on the aesthetics of sadness in the Middle East, stemming from poetry, music, art, and religious practices. Al Qadiri is currently living and working between Beirut and Berlin.