Eduardo Williams’s films explore a fluid mode of observation, looking for mutual relations and open adventures in a physical and virtual network. He believes that uncertainty can yield its own sources of beauty and forms of small-scale resistance through communal escape and shared complicity, so as to chart the rhythms of autonomy over automatism.
Eduardo Williams, born in Argentina in 1987, studied at the Universidad del Cine in Buenos Aires before joining Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains in France. He has directed various short films and a feature, which have been presented at international film festivals.
Mariano Blatt, born in Argentina in 1983, is a poet and literary editor. “Mi juventud unida” (Mansalva, 2015) collects his poems from 2005 to 2015. He co-directs Blatt & Ríos, an independent publishing house.