Damon McCarthy, born in 1973 and raised Los Angeles, USA, earned a BA in film at the California Institute of the Arts in 1998. For the last 18 years, he has collaborated with his father, Paul McCarthy, as co-director and editor of many complex performative video installations and large-scale projects. Their collaborative works have been shown extensively worldwide.