Larger than life, dressed in suit and tie, papa appears at the window one evening, with a gift for his son. Papa is strong and brave – he frees animals from captivity, wins races with his superfast car, dives down into the depths of the ocean. Papa is a sorcerer who can make himself appear and disappear magically. In gently illustrated images, this animated film tells of a child’s poignant longing for his absent father.
Since graduating from Volda University College in Norway in 2002, the director has been involved in numerous animated feature films, VFX productions and television series. He has also directed and been lead animator on several short films. He is currently working as art director and co-director on the feature film Ella Bella Bingo which is slated for completion in 2020.