The director graduated from the Academy of Art and Design St. Joost in 2012 with Een meisje, jij weet zelf (Just a Girl, You Know). Her film screened at the International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) and won the TENT Academy Award. As a filmmaker, she focuses primarily on the impact the internet and new technologies are having on our society and behaviour. Her films Lieve k#ttelefoon (My Dearest F#cking Phone) and Shame/Fame tell the stories behind online viral videos.