Born in Cerignola, Italy in 1971, he founded the Pirata Produzioni Cinematografiche production company and belongs to the Apollo 11 collective which transformed a historic cinema in Rome into a cultural centre. The Orchestra di Piazza Vittoria, which was founded there, became the subject of one of his documentaries. He also created the Doc/it Award for documentaries at the Venice International Film Festival where the film Le cose belle, which he co-directed, and which narrates ten years in the life of four young Neopolitans, premiered in 2013.