Diana Vidrascu, born in Romania in 1987, is a filmmaker based in Paris. She studied cinematography at the The National University of Theatre and Film “I. L. Caragiale” in Bucharest, before relocating to Paris and working internationally as a director of photography on fiction, documentary, and commercial projects. Further collaborating with contemporary artists with a focus on experimental film, she began directing short films that question the visual codes of cinema.