Muhammad Salah, born in Alexandria, Egypt in 1994, started out as a street photographer in 2016. In 2017 he enrolled in the Cinedelta workshop, a six-month educational program on documentary filmmaking by Fig Leaf Studios and Italian NGO Ricerca e Cooperazione. Liqa'lm yadhae is his debut as a filmmaker.