This film follows his life between 1964 and his violent death in November 1969. His attempts to convince the population of the necessity of the uprising is pitted against the omnipotence of the state censor which does everything in its power to marginalise the resistance. His commitment to dignity and justice leads to violence and terror. Before long, Marighella is regarded as public enemy number one. A commando under the leadership of a brutal officer named Lúcio is hot on his heels. A drama that is a parable of the present.