Born in Kerala, India in 1987, he studied electronics and communication engineering and worked as a software engineer for four years. In 2012, inspired by his visits to international film festivals, he quit his job and turned his attentions to film. He studied visual media at the University of Calicut in Kerala and took a master’s degree at the Sarajevo Film Academy where, thanks to a workshop led by director Alain Fleischer, he became aware of Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains in France and went on to study there.