The producer and director was born in 1979 in Madrid, Spain and studied film at the TAI Centro Universitario de Artes in the same city. His debut short, Las huellas (The Fingerprints) was co-produced by Aki Kaurismaki. In 2007 he founded Kinoskopic Film Produktion. His debut feature, Ori, was shot in Georgia and premiered at San Sebastián in 2009. It went on to win several awards for best directorial debut. He has since made three further features with the most recent, Sumendia (Volcano), currently in post-production. Following Días de El Abanico (Fan Days), Y en cada lenteja un dios (A God in Each Lentil) is his second documentary.