Marcelo Gomez’s film paints a picture of a town where the majority of inhabitants live from the jeans business and where the sewing machines never seem to stand still, even for a moment. Only during carnival season does the city feel like a ghost town, for this is the time when almost everyone goes to the coast for a few days. Some even sell their fridges or television sets to finance this trip. Shot in largely static, observational images and with a rich soundscape, this film not only documents the lives and work, dreams and desires of the protagonists – it also uses this microcosm to depict the excesses of modern-day capitalism and shows ways in which they can be overcome.